Študenti a študentky bratislavskej Školy dizajnu vytvorili takmer 300 desaťsekundových videí o svojom prežívaní izolácie počas pandémie. Mozaika ich diel tvorí rozmanitý, ale znepokojivý obraz toho, ako sa dnes generácia stredoškolákov cíti a ako prežíva svoje bytie.
Jednotlivé video diela a webstránka covidea.sk vznikli ako výstup každoročnej odbornej praxe MADESHIP, ktorú Škola dizajnu realizuje v spolupráci s reklamnou agentúrou MADE BY VACULIK. Tento rok ale zadanie nesúviselo s návrhmi kampaní alebo dizajnov produktov ako po minulé roky. Pozornosť sme upriamili na samotných mladých ľudí, pretože nás zaujíma, ako sa ich aktuálna situácia bytostne dotýka.
Projekt COVIDEA je vizuálnou správou o aktuálnom bytí dospievajúcej generácie. Táto reflexia skúseností študentov a študentiek Školy dizajnu s vlastnou izoláciou by však svojim obsahom mala zaujímať všetkých, rovesníkov, rodičov, učiteľov, ale aj inštitúcie a orgány verejnej moci, ktoré môžu svojimi rozhodnutiami ovplyvňovať pocit, s ktorým mladá generácia ráno vstáva.